سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صالحیه
بهارستان ایران

واژگونی یک خودرو در صالح آباد و نوع دوستی مردم

ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 4 بهمن ماه 91 بود طبق معمول داخل یک تاکسی در حال طی مسافت خیابان صالح آباد تا گلستان به سمت محل کارم بودم. در میدان اول صالح آباد به سمت گلستان ناگهان خودرویی که کاملا واژگون شده بود توجه همه ی ما را به خودش جلب کرد. تا اینکه بخواهد علت یا چرایی واژگونی در ذهن ما نقش ببندد، متوجه شدیم داخل آن خودرو تعدادی از شهروندانمان در حال تلاش جهت بیرون آمدن هستند. اما چون خودرو از سمت سقف روی زمین قرار گرفته بود لاجرم دیگر درب ها باز نمی شدند.ضمن اینکه آنقدر وحشت آنها را فرا گرفته بود که .. .

فورا به همراه راننده ی تاکسی به سمت آنها رفتیم و در همین حال سایر رانندگان و مسافران آنها نیز به کمک ما آمدند. در چشم به هم زدنی با شکستن شیشه ها و دربها همه ی پنج نفر سرنشین ها را نجات دادیم و خدارو شکر هیچ اتفاق خاصی برای آنها نیافتاده بود.اما به قدری ترسیده بودند که لام تا کام حرف نمی زدند.

تمامی این ماجرا آنجایی رنگ خاص و جالب به خود گرفت که هر چند تعداد اندکی از مترددین آن مسیر بی تفاوت و با سرعت از کنار خودوری واژگون شده عبور می کردند اما اغلب همشهریان عزیز با انسجام و همکاری، قبل از هر ارگان یا واحد امدادی دست به کار شده و هم نوعان خود را از هر خطر دیگری نجات دادند. پس از اینکه سرنشینان به بیرون کشیده شدند خودوری واژگون شده هم با همکاری مردم به حالت اولیه درآمد.

شاید راننده ی خودوری چپ شده و مسافران و سایر مردم به فکر خودوری خسارت دیده و ترس و وحشت این ماجرا بودند اما من در پوست خودم نمی گنجیدم. خوشحال بودم و بر خود می بالیدم که در اینچنین محله ای ساکن هستم.اگر چند نفر هم بی تفاوت از کنار نیازمندان به کمک عبور می کنند تعداد انبوهی از مردم هستند که بدون هیچ چشمداشتی به هم نوعان خود کمک می کنند.

                                                                   واقعا دست مریزاد.




...

نوشته شده در تاریخ شنبه 91 بهمن 7 توسط  | نظر بدهید
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin
قالب وبلاگ