سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صالحیه
بهارستان ایران

در حالی که چند روزی تا حلول ماه مبارک رمضان باقی نمانده است جناب حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی نامه ای دردمندانه در باب مهجوریت قرآن کریم نگاشته که به نقل از سایت جهان نیوز وبلاگ خود را به آن متبرک می نمایم.کاش می شد همه ی مسئولین شهرمان و هیات های امنای مساجد این نامه را می خواندند: بیایید همراه و همگام با هم از همین ماه مبارک رمضان فضای شهر و خانه هایمان را قرآنی کنیم.و اما بخش هایی از نامه ی آقای محسن قرائتی:

بسم الله الرحمن الرحیم

ناله
آیا می دانید...
سلام علیکم
طبق معمول هر سال همین که به ماه رمضان نزدیک می شویم دقایقی از وقت شما را راجع به مهمترین مسئله می گیرم و از اینکه کار قرآن به جایی رسیده که باید مثل من این حرفها را بزند (که از دهانم بزرگتر است) شرمنده ام.

-  آیا می دانید به ما دستور داده اند که هر گاه فتنه های زیاد مانند پاره هایی از شب تار به شما روی آورد به قرآن پناه ببرید؟ (فَإِذَا الْتَبَسَتْ‏ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّع)‏
- آیا می دانید آن مقدار که در متون آموزش و پرورش و دانشگاه کلمات عربی را تزریق می کنند کارساز نیست و فارغ التحصیلان ما نمی توانند اکثرا یک صفحه قرآن را بی غلط بخوانند؟
- آیا می دانید مهجوریت
  قرآن غافلانه نیست زیرا در قرآن می خوانیم در روز قیامت پیامبر(ص) می فرماید: پروردگارا قوم من قرآن را مهجور گرفتند و نمی فرماید قرآن نزد قوم من مهجور بود و مهجور گرفتن با توجه و عمد است؟ وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً  
-آیا می دانید آیه وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً چه معنایی دارد:
الف: در پر خطر ترین دادگاه یعنی روز قیامت
ب: نزد عالی ترین قاضی یعنی خداوند
ج: از محبوبترین و بالاترین مقام هستی یعنی پیامبر(ص)
د: شکایت توسط کسی است که مظهر رحمه للعالمین است.
ه: شکایت پدر از فرزند است انا و علی ابوا هذه الامه
و: شکایت حتمی است چون با فعل ماضی آمده است. (وَ قالَ الرَّسُولُ)
ز: شکایت با استمداد از کلمه یا رب است.
ح: شکایت از کسی است که امید شفاعت از او داریم. ویل لمن کان شفعاء ه خصماءه؟
- آیا می دانید بعضی ها نمی توانند قرآن بخوانند؟
بعضی به غلط می خوانند.
بعضی که می توانند درست بخوانند نمی خوانند.
و بعضی که می خوانند تدبر نمی کنند.
و بعضی به آن عمل نمی کنند.
و بعضی قرآن را محور کار خود نمی دانند و در درسها و سخنرانی ها و نوشته به قرآن اولویت نمی دهند.
و بعضی قرآن را تنها برای مهریه عروس، بالای سر مسافر، سوگند یاد کردن، کتاب استخاره و امثال آن می خواهند.
- آیا می دانید بیان صحیح از قصه های قرآن برای نوجوانان نایاب است؟
- آیا می دانید موقوفات برای قرآن کمیاب است؟
-
 آیا می دانید نذر تلاوت قرآن نایاب است؟
-آیا می دانید توجه به قرآن در نام شبی با قرآن مطرح می شود؟ آیا درست است که بگوییم شبی با اکسیژن و یا شبی با سلامتی؟

 - آیا می دانید اگر کتاب آسمانی را به پا نداریم خداوند لقب پوچی به ما داده است؟ قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ لَسْتُمْ عَلى‏ شَیْ‏ءٍ حَتَّى تُقیمُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجیلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَیْکُمْ مِنْ رَبِّکُم‏ ... 

متن کامل این نامه ی پر محتوا، استادانه و ژرف در سایت جهان نیوز موجود است که به علل مختلف تنها به چند بند از این نامه بسنده کردم چرا که باید عرض کنم استاد عزیز و ای دلسوز قرآن، متاسفانه هنوز قرآن در برخی مناطق بیش از تصور ذهنی حضرتعالی مهجور است!؟




...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 خرداد 29 توسط  | نظر

نتایج انتخابات چهارمین دوره ی شورای شهر صالحیه ی بهارستان

با توجه به اتمام شمارش آرای اخذ شده شورای شهر چهارم و اعلام رسمی فرمانداری شهرستان بهارستان نتایج اعلام شده به شرح ذیل می باشد:

1-  محمد رضا دهقان نیری

2-  محمد دهقان نیری

3-  محمد گنجی

4-  سید محمد واقفی

5-  قاسم وهاب زاده

6-  امین وفایی

7-  علی پناهی

8-  میثم بابایی

9-  حسین ناموران

اینجانب ضمن عرض تبریک صمیمانه به این افراد و آروزی توفیقات روزافزون ایشان نکاتی را لام به توضیح می دانم:

1-    مردم شریف و فضیلت مدار صالحیه نشان دادند به دور از انتخابات قومی و قبیله ای؛ ولایت مداری، اخلاق، تجربه ، تعهد وتخصص ملاک انتخابشان بوده و هیچ هیاهو و تابویی توان تاثیر بر ذهن و فکر آنان ندارد.

2-    امیدوارم خداوند رحمان به برکت نظر و لطف حضرت ولی عصر (ارواحناله الفدا) و دعای خیر رهبر معظم انقلاب بر توفیقات و بهروزی مردم متدین و شریف ایران اسلامی بیافزاید و ایشان را در تمامی عرصه های فردی و اجتماعی منصور بدارد.

3- با توجه به آیه ی  « وتلک الایام نداولها بین الناس» 140 آل عمران، همگان چه افراد انتخاب شده در انتخابات و چه افرادی که به میزان لازم از آرای مردم برخوردار نشدند باید بدانند تمامی این اتفاقات و مراحل؛ آزمون های الهی است و ما سربلندی همگان را در این آزمون ها از خداوند رحمان مسألت داریم.همچنین منتخبین مردم باید با استفاده از تمامی ظرفیت های شهر برای تعالی زندگی و محیط شهری مردم بکوشند.




...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 خرداد 27 توسط  | نظر

صالحیه پیشتاز عرصه ی حماسه ی سیاسی

با آغاز فعالیت انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر صالحیه تب و تاب انتخابات و در کلام گهربار مقام معظم رهبری ( حفظه الله) این مظهر حماسه ی سیاسی بسیار بالا گرفته است.این روزها هر جوان و زن و مرد و هر همشهری محترمی در شهر فضیلت و اخلاق یک یا چند تن از کاندیداهای ارجمند را مورد حمایت خود قرار داده است.

بسیاری از افراد تصاویر کاندیداهای مورد نظر خودشان را بر روی شیشه های مغازه ها و حتی روی خودروهای شخصی شان نصب کرده اند.جالب اینکه حتی خانم های محترمه ی شهرمان نیز در این عرصه فعالیت های چشمگیری دارند. در این بین بسیاری از هیئات مذهبی هم از این شورآفرینی ها به دور نمانده اند و با برگزاری محافل سیاسی و بصیرتی سعی در پر رنگ تر کردن این شور و نشاط انتخاباتی و همچنین افزایش بصیرت همشهریان گرامی دارند.

حتی اقدامات انتخاباتی در کوچه و خیابان ها محصور نمانده و تلاش های انتخاباتی منحصر به خیابان های صالحیه نبوده و فعالان فضای مجازی نیز به تکاپو افتاده اند و سعی در پر شور کردن انتخابات در حوزه های خود هستند.که صرف نظر از موضوع انتخابات همین مساله بیانگر رشد چشم گیر شهرمان از لحاظ فرهنگی و اجتماعی است و امیدواریم با تلاش همه ی صاحبان اندیشه این روند تداوم داشته باشد.

خلاصه اینکه همه ی این اتفاقات حکایت از در پیش بودن حماسه ای دیگر از همشهریان و هموطنان عزیزمان است و بالاخره کمتر از 6 روز دیگر 9 نفر شورای شهر صالحیه مشخص خواهند شد.اما ماحصل این شورها و هیجانات تماما سود و بهره ی مردم شهرمان خواهد بود از انتخابات. یا به عبارت دیگر برنده ی اصلی این انتخابات مردم شهیدپرور، غیور، زحمتکش و فهیم صالحیه خواهند بود.




...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 خرداد 19 توسط  | نظر
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin
قالب وبلاگ