سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صالحیه
بهارستان ایران

فضیلت و اخلاق در سایه سار قرآن و عترت

مسأله شور ومشورت و مشاوره در اسلام و در منطق عملى پیشوایان حق از اهمیت بسیارى  برخوردار است . «و شاورهم فى الامر» (آل عمران /159)

   در سیره پیامبر اکرم (ص) نوشته‏اند که آن حضرت با اصحاب خود بسیار  مشورت مى‏کرد. و نیز از برخى اصحاب آن حضرت و عایشه نقل شده است که هیچکس را  ندیدیم که با اصحاب خود بیشتر از رسول خدا با اصحابش مشورت کند  .  در جنگ خندق نیز حاصل مشورت ، نظر سلمان فارسی برای حفر خندق شد.

موضوع شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات آن نیز از دیرباز مورد نظر و تاکید مقام معظم رهبری بوده و نماد بسیار روشنی از دخالت و مشارکت و حضور مردم در تمامی عرصه های اجتماعی و فرهنگی مربوط به خود و شهرشان است.

از سوی دیگر بالاخره اسامی افراد نهایی کاندید شده جهت انتخابات شورای شهر معرفی شد و در شهر صالحیه مقرر است تعداد 9 نفر به عنوان منتخب مردم در ساختمان شورای اسلامی شهر صالحیه مستقر شوند.9 نفری که قرار است انتخاب شهردار، تصمیم گیری های شهری ، نظارت بر عملکرد شهردار، روند اجرای پروژه ها، نگهداری و حفظ دستآوردهای کنونی و موجود و بسیاری دیگر از این قبیل موارد که در حوزه ی فعالیتی ایشان است؛ را به انجام یا سرانجام برسانند.

نقش است به پیشانی اهل ولا

دَخیـلُکَ  یَابْــنَ اِمامُ الرِّضـا

«نُه» نفرند ، منتخب شهرمــا

به نیت امام جود و سخــا

 بنابراین نویسنده پیشنهاد دارد نیروهای ارزشی ، انقلابی ، مردمی، قرآنی، مذهبی ، هیاتی و حتی فعالان بخش های مجازی شهر صالحیه با تجمیع آرا و نظرات و عقاید خود به یک نتیجه ی واحدی برسند؛-چرا که در حکمت 113 نهج البلاغه، از حضرت علی علیه السلام روایت است که می فرمایند: ولا مظاهرة أوثق من المشاورة.» و هیچ پشتیبانى مطمئن‏تر از مشورت نیست.- تا انشاالله از این پس شهر صالحیه علاوه بر شهر فضیلت و اخلاق شهر قرآن و عترت نیز نام بگیرد.

 




...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 خرداد 12 توسط  | نظر

به نقل از وبلاگ فرصت ها

گام اول : حماسه در شهر

از امروز تا انجام انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر تقریبا دو هفته ای فرصت باقی است و بسیاری از افراد دغدغه ی امروزشان پیروزی خود یا کاندیدای مورد نظرشان در انتخابات است.اتفاقات بسیاری نیز در این مسیر افتاد و رفت و آمدهایی هم روی داد که به لطف خدا و نظر ویژه ی امام عصر ارواحنا له الفدا تمامی تیرهای کوچک و ناچیز دشمنان به سنگ و سر و روی خودشان خورد. «و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین.»54آل عمران

همچنانکه مقام معظم رهبری نیز با کلام هدایتگر خویش فرمودند: « انتخابات مظهر حماسه ی سیاسی است» پس اولین گام ما برای خلق حماسه، شرکت در انتخابات است.شرکت مردم در انتخابات به منظور انتخاب افرادی با دغدغه ی خدمت و شرکت کاندیداها در این عرصه با هدف شور آفرینی و ارایه ی راهکارها و برنامه های حل مشکلات شهری و مردم.نویسنده در این مجال قصد بررسی اجمالی وظایف مردم و کاندیداها وفق بضاعت خویش را دارد:

1-  انتخاب افراد اصلح:

در طول سال های گذشته در برخی از شهرهای کوچک و بزرگ شوراهایی با رای مردم بر سر کار آمدند که متاسفانه کارنامه های درخشانی از خود نداشتند و در نهایت مردم از آنها ناامید شدند. اما باید توجه داشت این افراد هم همچون سایر افراد خدوم و خدمتگزار توسط رای مستقیم مردم انتخاب شده بودند. بنابراین آنسان که رهبر معظم انقلاب انتخابات شوراهای اسلامی را نیز برای کشور حائز اهمیت و نمایش حضور مستقیم مردم در اداره ی امور شهری برشمردند امروز بر همه ی ما فرض و واجب است که در خصوص افرادی که قرار است تصمیمات خرد و کلان شهرمان را عهده دار بشوند تحقیق کنیم و آن افراد اصلح را انتخاب کنیم.

2-  انتخاب بدون انتظار:

در انتخاب خود انتظار امتیازی ویژه  از کاندیداها نداشته باشیم که به علت آن امور شخصی ناگزیر به آنها رای دهیم. تنها دغدغه ی ذهنی مان پیشرفت شهرمان باشد و فقط به این فکر کنیم که آیا این شخص یا اشخاص مورد نظر ما توانایی مدیریت شهری را با معیارهای قرآنی و ایمانی دارند؟

3-  فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راهنمای انتخاب:

تنها به دلیل همسایگی یا همشهری بودن یا صرف شناخت ظاهری و سطحی به کاندیدایی رای ندهیم. معیارهای خود را با معیارها و تعاریف رهبری معظم هم سو قرار داده و معیارها و تعاریف رهبر کبیر را که در بیانات و کلام گهربارشان بارها به آنها اشاره شده فصل الخطاب قرار دهیم.

4-  ارایه ی برنامه های آینده و پرهیز از سیاه نمایی شوراهای قبلی:

کاندیداهایی که همچون گلادیاتور با سایر کاندیداها جنگ می کنند مشخصا برای قدرتمندی و قدرتنمایی وارد عرصه ی انتخابات شوراها شده اند.کاندیدای شهری اسلامی رفتاری اسلامی و رفتاری مذهبی باید داشته باشد. بدگویی و سیاه نمایی عملکرد شورای سابق از رفتارهایی است که در چارچوب دین و شریعت پاکمان نمی گنجد. همچنانکه رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخاب رییس جمهور نظرشان بر نداشتن نقاط ضعف و داشتن نقاط قوت دولت قبلی بود در این خصوص نیز بایستی واقع بین بود و نقاط قوت همه ی افرادی که حسب بضاعت خود قدمی برای شهرمان برداشته اند را دید و گام های بعدی را با استفاده از تجربات قبلی پیمود. در این خصوص نیز افرادی که به هر نحوی قصد تخریب چهره های خدوم شهری را دارند خیلی قابل اعتماد نیستند.چراکه امر نظارت بر عملکرد شوراها متولیان خاص خود را دارد و در صورت لزوم اقدامات لازم انجام شده یا انجام خواهد شد.کاندیداها باید به معرفی برنامه های آتی خود بپردازند.

5-  نیاز مبرم به برنامه های قرآنی و فرهنگی:

امروز نسبت به هر روز دیگری به چهره های قرآنی و فرهنگی در سطح شهر نیاز داریم. چرا که در این عرصه های تهاجم فرهنگی و هجمه های گوناگون عقیدتی و فکری در سطح شهرمان کمتر به این نکته توجه می شود.البته عمده علت آن حرکت مسوولین خدوم شهری برای ارتقای سطح خدماتی بوده که بحمدلله اکنون حاصل کوشش آنان در فضای ظاهری شهر، خدمات رفاهی ، فضای سبز، حمل و نقل ، امنیت و بسیاری از موارد اینچنینی متبلور است.بنابراین از این پس بایستی توجه مضاعفی به قرآن و عترت در سطح شهر صورت پذیرد.چراکه فضای شهر رو به پیشرفتمان اگر عطرآگین به قرآن و عترت شود تیرهای ناچیز دشمنان عرصه ی تهاجم فرهنگی بی اثر خواهد بود.

انشاالله با انتخاب شورایی اسلامی و مردمی گام نخست حماسه را با استحکام برداشته و همچنین در گام بعدی با انتخاب یک رییس جمهور انقلابی، ولایی، کوشا، مردمی، مدیر، کارآزموده و سرباز گوش به فرمان ولایت و رهبری معظم در خلق حماسه و حرکت کشور به سمت پیشرفت و تعالی و نیل به قله های رفیع سعادت و پیروزی سهیم باشیم.

 

اللهم انزل الخیر علی یدی




...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 خرداد 7 توسط  | نظر
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin
قالب وبلاگ